Kompozytor David Holmes nagrał ścieżkę dźwiękową do filmu, lecz została ona odrzucona.
Aby przygotować się do roli w filmie, Cate Blanchett musiała przyswoić typowy dla języka niemieckiego akcent.
Kate Winslet była kandydatką do roli Leny.
W dwóch ujęciach widoczny jest piętrowy autobus, który w latach 40-tych rzeczywiście jeździł po ulicach Berlina. Jednak ten w filmie ma, charakterystyczne dla autobusów angielskich, drzwi po lewej stronie, nie zaś po prawej.
Film nakręcono w Universal City, Long Beach, Los Angeles, Pasadenie, San Bernardino, San Marino i Burbank (Kalifornia, USA).
Plakaty filmu stylistycznie nawiązują do plakatów słynnej "Casablanki". Obydwa filmy powstały dla wytwórni Warner Bros.
Steven Soderbergh zapragnął nakręcić ten film starymi metodami, typowymi dla amerykańskiego kina z 1945 roku. Czarno-białe zdjęcia, sceny kręcone wyłącznie w studiu i okolicach studia kamerami o możliwościach zbliżonych do ówczesnego sprzętu - ze stałymi obiektywami i oświetleniem identycznym jakie stosowano w latach 40-tych. Reżyser rozkazał aby całkowicie zrezygnować z nowoczesnego oświetlenia. Nakazał stosowanie mikrofonów trzymanych ręcznie nad głowami aktorów, które słabo wychwytywały dźwięki (aktorzy musieli mówić swoje kwestie wyraźnie i głośno). Soderbergh pozwolił sobie na swobodę tylko jeśli chodzi o brutalną przemoc, wulgaryzmy w dialogach i nagość, które nie miały szans zaistnieć w oryginalnych filmach z lat 40-tych z powodu tzw. Kodeksu Haysa.
W warstwie wizualnej Soderbergh pokusił się o drobne manipulacje związane z obrazem: obecne kina w USA nie są w stanie wyświetlić filmu nakręconego w formacie 1.66:1 (czyli w proporcjach obrazu 4:3), dlatego też "Dobry Niemiec" został stworzony w panoramicznym aspekcie 1.85:1 z czarnymi pasami po bokach ekranu, symulującymi klasyczny format obrazu z lat 40-tych XX wieku. Zastosowano także staroświecką projekcję wsteczną w scenach z samochodami.