Postać Harry'ego miał początkowo zagrać Ed Harris.
Scenariusz filmu został napisany z myślą o Jeffie Bridgesie i Ellen DeGeneres, którzy mieli zagrać główne role.
Kandydatami do roli Jacka byli: Kevin Bacon, Alec Baldwin, Stephen Baldwin, William Baldwin, Michael Biehn, Jeff Bridges, Jim Carrey, Nicolas Cage, Bruce Campbell, George Clooney, Kevin Costner, Tom Cruise, Johnny Depp, Michael Douglas, Richard Dreyfuss, Clint Eastwood, Harrison Ford, Richard Gere, Mel Gibson, Tom Hanks, Woody Harrelson, Michael Keaton, Christopher Lambert, Dolph Lundgren, Viggo Mortensen, Chuck Norris, Brad Pitt, Dennis Quaid, Mickey Rourke, Kurt Russell, Arnold Schwarzenegger, Tom Selleck, Wesley Snipes, Sylvester Stallone, Patrick Swayze, John Travolta, Jean-Claude Van Damme i Bruce Willis.
Rolę Annie Porter odrzuciły następujące aktorki; Glenn Close, Barbara Hershey, Jessica Lange, Meryl Streep, Sigourney Weaver, Jane Seymour, Anjelica Huston, Kay Lenz, Kim Basinger, Halle Berry, Kathleen Turner, Debra Winger, Geena Davis, Carrie Fisher, Melanie Griffith, Michelle Pfeiffer, Emma Thompson, Rosanna Arquette, Meg Tilly, Daryl Hannah, Meg Ryan, Jennifer Jason Leigh, Ally Sheedy, Demi Moore, Jodie Foster, Tatum O'Neal, Bridget Fonda, Marisa Tomei, Diane Lane, Sarah Jessica Parker, Brooke Shields, Julia Roberts, Winona Ryder, Cameron Diaz i Alyssa Milano. Angaż przyjęła ostatecznie Sandra Bullock.
Ofertę reżyserii filmu odrzucili Renny Harlin, Quentin Tarantino i John McTiernan. Angaż ostatecznie otrzymał Jan De Bont.
Jack Nicholson i Robert De Niro brali byli pod uwagę przy obsadzaniu roli Howarda Payne'a.
Keanu Reeves początkowo odrzucił rolę w filmie stwierdzając, że scenariusz za bardzo przypomina "Szklaną pułapkę". Poprawek dokonał Joss Whedon.
W jednej ze scen Harry zostaje postrzelony w lewą nogę. Kiedy odbierają medale utyka jednak na prawą.
W scenie, w której autobus przelatuje nad autostradą widać cień brakującej części autobusu. Specjaliści od efektów specjalnych usunęli kawałek autostrady, lecz zapomnieli usunąć fragment cienia.
Jack sprawdza swój zegarek, ale nie pokazuje on godziny, lecz czas alarmu.
Kiedy autobus skacze w przerwę w autostradzie, wyraźnie widać, że nie ma żadnych pasażerów na pokładzie, a w roli kierowcy występuje kaskader.
Wygląd pierścionka Annie często się zmienia.
W odbiciu drzwi autobusu da się zauważyć steadicama oraz jednego z członków ekipy.
Szyba rozbita w jednym ujęciu przez Jacka, w następnych ujęciach jest nietknięta.
Podczas ceremonii medalowej, Harry (Jeff Daniels) jest adresowany jako oficer, lecz podczas pościgu za autobusem Jack (Keanu Reeves) mówi do kierowcy Jaguara (Glenn Plummer), aby wybrał numer i poprosił z detektywem Harrym Temple. W Los Angeles detektyw jest wyższym stopniem niż oficer.
Gdy Jack (Keanu Reeves) zaczyna gwałtownie hamować, aby zniszczyć lewe drzwi Jaguara, Ford Tarus jadący tuż zanim zmienia kolor z jasnoniebieskiego na ciemnozielony.
Gdy Payne (Dennis Hopper) wchodzi do piwnicy po tym jak Jack (Keanu Reeves) postrzelił Harry'ego (Jeff Daniels), drzwi są szeroko otwarte. Lecz gdy Jack zaczyna iść za uciekającym przestępcą, drzwi za nim są już zamknięte.
Kiedy Jack biegnie przez ruchliwą ulicę za Payne'em, zatrzymujący się przed nim czerwony samochód, zmienia się między ujęciami z Forda Tempo w Mazdę Protege.
Chociaż autobus uderza w wiele samochodów, a nie ponosi praktycznie żadnych uszkodzeń.
Tuż przed wybuchem pierwszego autobusu, Jack wychodzi z kawiarni i stawia filiżankę kawy na dachu swojego samochodu. Kiedy wraca do auta, kubek jest już inny, a także stoi w innej pozycji.
Zdjęcia do filmu zrealizowano w Los Angeles, Long Beach, Norwalk i Santa Monica oraz na lotnisku w Mojave (Kalifornia, USA).
Ptaki przelatujące przez dziurę w autostradzie zostały dodane komputerowo.
Przy kręceniu filmu zostało użytych 12 autobusów.
Niektóre sceny w tunelu metra zostały nakręcone z użyciem miniaturowej kolejki.
Scenarzysta Graham Yost zainspirował się nie zrealizowanym scenariuszem Akiry Kurosawy o pasażerach pociągu, który nie może się zatrzymać (o czym usłyszał od ojca). Po obejrzeniu "Uciekający pociąg", Yost wpadł na pomysł, że w pociągu powinna być bomba, eksplodująca w przypadku zatrzymania pociągu. Ostatecznie zrezygnował z pociągu na rzecz autobusu oraz wymyślił ograniczenie prędkości do 20 mil/h, poniżej której bomba w jadącym autobusie samoczynnie ekplodowałaby. Gdy podzielił się tym pomysłem ze swoim kolegą po fachu, ten doradził mu, żeby "graniczna" prędkość wynosiła 50 mil/h.
Specjalnie na potrzeby filmu Sandra Bullock zrobiła prawo jazdy na autobusy i samochody ciężarowe.
Zanim autobus przeleci nad autostradą jest ukazany w scenie, która została nagrana w przyspieszonym tempie. Zabieg ten był potrzebny, aby ukazać szybszą jazdę autobusu. Śmiesznie natomiast wygląją policjanci na ciężarówce w tle, także poruszający się w przyspieszonym tempie.
Napis z tyłu autobusu to "Pieniądze nie są wszystkim. Ta jasne!" ("Money isn't everything. Yeah, right!").
Wszystkie sceny z autobusem nakręcono na zamkniętych odcinkach dróg w Los Angeles, a zdjęcia do nich trwały siedem tygodni.
W scenach, które rozgrywały się we wnętrzu autobusu oraz w bliskich planach z zewnątrz, kierowca pojazdu wraz ze specjalnie zmodyfikowanym układem kierowniczym znajdował się na dachu.
Samolot wysadzony w powietrze kosztował twórców filmu 80 tys. $.
Po 11 września 2001 roku z telewizyjnej wersji filmu została wycięta kwestia Annie (Sandra Bullock), która pyta Jacka (Keanu Reeves): "Czy zbombardowaliśmy kraj tego człowieka''?
Zdjęcia do filmu kręcono od 7 września do 23 grudnia 1993 roku.
Reżyser Jan De Bont wpadł na pomysł realizacji sekwencji otwierającej z użyciem windy, gdy przypomniał sobie pracę nad "Szklaną pułapką". Podczas jazdy winda utknęła na 40 piętrze, a De Bont musiał się z niej wydostać przez właz, skacząc do innej windy.
Początkowo autobus miał krążyć po parkingu przy stadionie L.A. Dodgers, lecz studio nie uzyskało zgody na kręcenie filmu w tym miejscu.
Większość dźwięków użytych w scenie ratowania pasażerów ze spadającej windy, to przetworzone elektronicznie odgłosy dzikich zwierząt.
Efekt przechylenia autobusu, uzyskano dzięki rzeczywistemu przechyleniu pojazdu i oparciu go o niewidoczny w kadrze pojazd, jadący równolegle obok. Moment, w którym podnosi się jedna strona autobusu wykonano przy pomocy dodatkowych kółek, zamontowanych na dole podnośnika w podwoziu.
Scena skoku autobusu nie miała miejsca w oryginalnym scenariuszu. Reżyser Jan De Bont wpadł na ten pomysł, gdy jadąc po ulicach Los Angeles zauważył brakujący odcinek autostrady I-105.