1. Szczęśliwego Nowego Roku - 7/10
2. Kobieta i mężczyzna - 7/10
3. Czy zabiła? - 5/10
4. Życie, miłość, śmierć - 3/10
Lelouch to typowy fr. średniak (chciałam nawet powiedzieć miernota, ale to by było jednak zbyt ostro), który, gdyby nie własna firma produkująca filmy, pewnie niewiele by w życiu nakręcił. I raczej niewiele z jego filmów można by polecić. Ale mi się przyjemnie oglądało jego ostatni film ("Ces amours-là"). Nastawione to na wyciśnięcie z ciebie wzruszenia i starające się gdzieniegdzie mitologizować życie i twórczość reżysera (pojawia się tam jako Coco), ale na serio fajnie się oglądało.
Jeszcze od lat mam ochotę zobaczyć (ale ciągle coś mi nie po drodze) "Piano Bar". Jednak to ze względu na Ironsa, na którego na ekranie mogłabym patrzeć bez końca.
1 - Kobieta i mężczyzna - 10
2 - Przygoda jest przygodą - 9
3 - Czy zabiła? - 7
4 - Jedni i drudzy - 4
1 - Kobieta i mężczyzna - 10
2 - Przygoda jest przygodą - 9
3 - Niech żyje życie! - 8
4 - Szczęśliwego Nowego Roku - 7
5 - Czy zabiła? - 7
6 - Ces amours-la - 7
7 - Piękna historia - 6
8 - Nędznicy - 6
9 - Czytadło - 6
10 - Salaud on t'aime - 6
11 - Przypadek i zbiegi okoliczności - 6
12 - Żyć aby żyć - 6
13 - Un plus une - 5
14 - Piano Bar - 5
15 - Podróż rozpieszczonego dziecka - 5
16 - Życie, miłość, śmierć - 5
17 - Są dni i księżyce - 5
18 - Całe nasze życie - 5
19 - Jedni i drudzy - 4
LP tytuł filmu śr. arytm. głosy
Kobieta i mężczyzna (1966) 6,57 21
Pozostałe:
Kocham kino (2007) 6,35 17
Lumiere i spółka (1995) 6,00 6
Widziałem:
Podróż rozpieszczonego dziecka
Piano Bar
Uwaga, bandyci!
Żyć, aby żyć
i wszystkie trzy dostały od mnie 7/10
Ciekawy gość. Każdy z nich był oryginalny, było w nich coś specyficznego, wspólnego, choć są do siebie zupełnie niepodobne... Może nietypowe spojrzenie na losy bohaterów? Narracja? Wg. mnie "typowy fr. średniak" znaczy dobry reżyser, ale co ja tam wiem ;)